Het Zeeuwse Yara (Sluiskil) wil graag dat bedrijven en particulieren meedenken in de oplossing van een tweetal uitdagingen: Good Housekeeping en Dustfree Loading. Yara is al een tijdje bezig om beide uitdagingen in eigen beheer op te lossen, maar het kan nog beter, denkt het bedrijf.

Het is niet zo dat Yara z’n zaakjes niet op orde heeft. In tegendeel, de kunstmestfabrikant heeft zichzelf ten doel gesteld de ‘beste opgeruimde fabriek van Zeeland’ te worden. Een goed opgeruimd fabrieksterrein is niet alleen veiliger, maar zorgt er ook voor dat afval niet rond kan gaan zwerven, dat grondstoffen gemorst worden en dat bedrijfseigendommen niet beschadigd worden.

Naast Good Housekeeping wil Yara graag stofvrij bulk verladen. Bij de verlading van kunstmest naar schepen komt er op dit moment nog zichtbaar stof vrij, wat onder andere ureum bevat. Dat is, zeker in die hoeveelheid niet schadelijk voor mens en milieu, maar voor medewerkers en omwonenden is het onwenselijk.

Het doel is om de uitdagingen binnen 1 jaar te hebben opgelost. Daarbij is een mentaliteitsverandering in alle lagen van de organisatie noodzakelijk.

Yara daagt experts, bedrijven en slimme particulieren uit om met een goed idee te komen waarmee deze uitdagingen te lijf kunnen worden gegaan. De beloning bestaat uit het kunnen uitwerken van je eigen idee binnen het netwerk van Yara en de nodige free publicity.

Kijk hier voor meer info.