Kaasmaker
Bron: Koninklijke ERU

Kaasmaker St. Paul neemt ERU over. Vorig jaar sloegen de twee bedrijven de handen al ineen om kaasbedrijf Kasi Food te kopen van Lekkerkerker Food Group. Nu neemt Kaasmaker St. Paul haar branchegenoot Koninklijke ERU over. De financiële voorwaarden zijn nog niet bekendgemaakt. De deal moet dan ook nog nog worden goedgekeurd door de Nederlandse mededingingsautoriteiten.

Kaasmaker St. Paul is een business-to-business kaasfabrikant met het hoofdkantoor in Sint Jansteen in Nederland, waar het één van zijn 2 productiefaciliteiten heeft. De andere is in Lokeren in België. Consumenten maken steeds vaker boodschappenkeuzes op basis van welzijns- en voedingsclaims naarmate het bewustzijn groeit over de impact van voeding op ziektepreventie en gezond ouder worden. Uit een recente analyse van GlobalData blijkt dat voedsel- en drankingrediënten de wereldwijde fusies en overnames van consumptiegoederen domineerden. Koninklijke ERU, gevestigd in Woerden, is eigenaar van zuivelmerken als Balans, Goudkuipje en Prestige.

Overname

Vorig jaar namen St. Paul en ERU kaasbedrijf Kasi Food van Lekkerkerker Food Group over.  Nu wordt Koninklijke ERU zelf overgenomen. Het merk ERU en de achterliggende organisatie blijft ongewijzigd in de huidige positionering en wordt waar mogelijk ook versterkt met nieuw personeel. In een verklaring schrijft St. Paul, dat de 200 werknemers van Koninklijke ERU zullen worden overgenomen. De deal is een belangrijke mijlpaal voor St. Paul om te voldoen aan haar groeiambities. Op deze manier willen ze namelijk hun positie versterken als marktleider op de markt voor gesmolten kaas”. Dieter Kuijl, de CEO van St. Paul, voegt toe: “We zijn vastbesloten om ons gevarieerde assortiment hoogwaardige gesmolten kaasproducten verder te ontwikkelen en uit te breiden. Nog beter afgestemd op de uiteenlopende behoeften van consumenten, out-of-home en de voedingsindustrie.” Maurits Sandberg, de CEO van Koninklijke ERU, zegt dat de deal het bedrijf de kans geeft om haar merken verder te laten groeien en nieuwe markten te verkennen.